Ostrzeżenie
  • JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 993.
  • JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 994.
Cover To Cover--Rafał Garszczyński

Cover To CoverRafał Garszczyński

autoreklama covertocover audycjewww
O wielu przebojach napisano całe książki, czasem dotyczące jedynie jednej studyjnej rejestracji. CoverToCover to moje subiektywne spojrzenie na piękne melodie, z reguły w audycji pojawia się oryginał i jakaś zupełnie nieoczekiwana jego wersja. Jazzowe standardy, melodie znanych z pierwszych miejsc list popowych przebojów, które upiększyli kreatywni improwizatorzy. Najbardziej znane jazzowe przeboje i instrumentalne wersje piosenek, których teksty wielu zna na pamięć. Zaskakujące i inspirująco różne od oryginałów, często trudne do odnalezienia i dawno nie wznawiane. Autorski format, na antenie od września 2019 roku.

O autorze:
Rafał Garszczyński – Nałogowy słuchacz muzyki, niekoniecznie jazzowej, choć w większości improwizowanej. Autor jednego z najstarszych jazzowych blogów w Polsce (od 2010 roku) zawierającego tysiące recenzji płyt i relacji z koncertów. Sam nie gra, dzięki temu muzyka jest piękniejsza. Wieczór bez przynajmniej jednego dobrego albumu uważa za stracony. Kiedy może, sięga po płyty analogowe, które uważa za lepsze. Pamięta czasy, kiedy innych nie było. Niektórzy mówią, że za często sięga po Pata Martino, Jeffa Becka i że bez sensu jest wydawać fortunę, żeby zobaczyć po raz czterdziesty na żywo Bruce’a Springsteena. Tak mówią tylko ci, którzy nie widzieli go choć raz.

Czas emisji

poniedziałek-piątek 
10:30-11:00
Podcasty z audycji >

E-mail
rafal@radiojazz.fm
DTB Live--Adam Tkaczyk

DTB LiveAdam Tkaczyk

autoreklama dtblive audycjewww
Od nowojorskiego boom bapu, przez kalifornijski g-funk, aż po zmysłowe R&B – szerokie spektrum nowoczesnej, czarnej muzyki. W audycji: najlepsze nowości, historia gatunków, ciekawostki ze świata amerykańskiego rapu. Autor stałej rubryki "Down the Backstreets" w JazzPRESS.

O autorze:
Adam Tkaczyk – redakcyjny człowiek od rapu. Autor JazzPRESS od 2015. W RadioJAZZ.FM od 2016.

 

Czas emisji

piątek
14:00-14:30
Podcasty z audycji >

E-mail
adam-tkaczyk@wp.pl
Feelin' The Blues--Sławek Turkowski

Feelin' The BluesSławek Turkowski

autoreklama feelintheblues audycjewww
Feelin’ the Blues wystartowała w lipcu 2000 roku jako Godzina z bluesem. Pod obecną nazwą nadawana na antenie Jazz Radia i RadiaJAZZ.FM od 2002 roku do 2010 roku, by po niemal dziesięcioletniej przerwie powrócić we wrześniu 2020 roku. W mojej audycji natkniecie się na klasyczne nagrania, które miały wpływ na rozwój muzyki popularnej XX wieku. Staram się również prezentować szerokie spektrum współczesnego bluesa, który na szczęście znacznie wykracza poza status przodka rocka. Rzadko gram ciężkiego blues-rocka, bliższe mi są dokonania ze szkoły T-Bone'a Walkera, swingujące nuty zachodniego wybrzeża, dosadny groove Chicago, poetyka Toma Waitsa, swoboda soul jazzu i subtelne odmiany akustycznego bluesa.
Blues odważnie sięga dziś do nurtów alternatywnych, przyswaja elektronikę, hip hop, bywa zafascynowany odmienną kulturą etniczną. Bluesowa energia zespala się z funkiem czy amerykańskim folkiem. Blues nigdy też nie zerwał bliskich więzi z jazzem, soulem, gospel. Potrafi naturalnie połączyć emocjonalną głębię ze spontanicznością tańca. Blues to feeling.
Fanpage na Facebooku

O autorze:
Sławek Turkowski – współorganizator i prowadzący cykl koncertów Warsaw Blues Night, członek współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia Bluesowego, pomysłodawca idei polskiego Dnia Bluesa, miłośnik żywej muzyki wszelakiej, jazzowej i klasycznej, dobrej książki i złego kina.

Czas emisji

poniedziałek
21:00-22:00
Podcasty z audycji >

E-mail
feelintheblues@gmail.com
Zobacz w ramówce
Fanpage na Facebooku
Input-Output-Putput--DJ Guiddo

Input-Output-PutputDJ Guiddo

autoreklama inputoutputputput audycjewww
Audycja Tomasza Świtały (DJ Guiddo), którą prowadzi już od 2005 roku, jest przede wszystkim odwzorowaniem gustu muzycznego jej autora (muzyka i producenta mieszkającego obecnie w Chinach), jego fascynacji jazzem interpretowanym na wielu polach przez twórców odmiennych gatunków. Można w niej usłyszeć dużo nu-jazzu, funku, broken-beatu i innych czerpiących z jazzu kierunków. Audycja ma formę godzinnego didżejskiego mixu.

O autorze:
Tomasz Guiddo –

Czas emisji

środa
18:00-19:00

E-mail
tomasz@guiddo.com
Jazz Czyli Blues --Piotr Łukasiewicz

Jazz Czyli Blues Piotr Łukasiewicz

autoreklama jazzczyliblues nowy audycjewww
Jazz Czyli Blues to audycja z założenia małooczywista jeśli chodzi o gatunki prezentowanej muzyki. Blues jest jedynie punktem wyjścia aby w muzycznych wyprawach przekraczać granice i ramy gatunków. W czasie wspólnie spędzonej godziny zabieram słuchaczy w muzyczne rejony gdzie znikają granice między: jazzem, bluesem, gospel, soul czy funkiem. Dokąd dotrzemy w najbliższej audycji? Sam nie wiem...
facebook.com/jazzczyliblues/

O autorze:
Piotr Łukasiewicz – entuzjasta bluesa i  gatunków pokrewnych. Przez wiele lat aktywnie zaangażowany w życie muzyczne jako organizator cyklu koncertowego Warsaw Blues Night oraz członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Bluesowego. Ma też na koncie publikacje w magazynach Twój Blues i Jazzpress.

Czas emisji

środa
19:00-20:00
Podcasty z audycji >

E-mail
piotr.lukasiewicz@radiojazz.fm
Jazz Dla Ludzi--Mariusz Bogdanowicz

Jazz Dla LudziMariusz Bogdanowicz

autoreklama jazzdlaludzi1 audycjewww
Jazz Dla Ludzi to kontynuacja emitowanej na antenie Jazz Radia i RadiaJAZZ.FM od 2004 roku Jazz Travels. Będę prezentował moje muzyczne pasje i fascynacje. Chcę dzielić się moimi refleksjami na temat muzyki, nie koniecznie wyłącznie jazzowej. Będę kontynuował przybliżanie słuchaczom tajników muzycznych zawiłości.
Podobnie jak w swojej działalności jako lider i kompozytor, tutaj też dbam o komunikatywność muzyki. Jako muzyk jazzowy jestem żywotnie zainteresowany popularyzacją tego gatunku. Szczególne miejsce poświęcam muzyce polskiej i spotkaniom z moimi przyjaciółmi i kolegami – naszymi najwybitniejszymi jazzmanami. Do tej pory gośćmi Jazz Travels byli między innymi Włodzimierz Nahorny, Zbigniew Namysłowski, Włodek Pawlik, Krzysztof Ścierański, Maciej Sikała, Sławek Jaskułke, Sławomir Kulpowicz, Wojciech Majewski, Piotr Schmidt, Sebastian Frankiewicz. Nazwa audycji nie oznacza, że będzie w niej wyłącznie mainstream. Muzyka nowoczesna, twórcza i kreatywna też, a może raczej powinna, być dla ludzi.

O autorze:
Mariusz Bogdanowicz – ur. 29.06.1960, kontrabasista, kompozytor, lider, producent, wydawca, publicysta i pedagog. Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Ma w swoim dorobku trzy autorskie płyty – "Back to the Bass" (1995), "Confiteor Song" (2001), "Syntonia" (2013). Jest kompozytorem muzyki teatralnej i filmowej – "Maskarada" (1991), "Emigranci" (2009), "Idź w noc Margot" (2010), "Żyd" (2012), "Cudowna lampa Aladyna" (2014). W 1991 roku sformował swój pierwszy zespół. Zespoły Mariusza Bogdanowicza grają kompozycje leadera. Jest to muzyka o wyeksponowanej melodyce, dużej przestrzeni i silnym ładunku emocjonalnym.

Czas emisji

środa
21:00-22:00
Podcasty z audycji >

E-mail
bogdanowicz@confiteor.art.pl
Jazz do tańca--Witold Busz

Jazz do tańcaWitold Busz

autoreklama jazzdotanca audycjewww
W audycjach będę chciał pokazać słuchaczom, że jazz grano również przed czasami Parkera, Davisa czy Monka – że istnieje jazz, który dzięki swojej rytmiczności, ekspresywności a jednocześnie i melodyjności był i jest znakomitą muzyką do tańca, zabawy czy słuchania z kołysaniem się i tupaniem do rytmu, a muzyka ta dociera również do młodych. Dowodem tego może być istnienie grup ludzi spotykających się w celu potańczenia przy niej i opanowania odpowiednich kroków tanecznych. Będę starał się również pokazać, że jazz lekki, łatwy i przyjemny grywają obecnie również muzycy, którzy znani są głównie ze swych ambitniejszych dokonań.

O autorze:
Witold Busz – jestem seniorem w ekipie RadioJAZZ.FM. Jazzu słucham od 65 lat i dlatego tylko tak krótko, że w Polsce przed rokiem 1955 jazz nie istniał w radiu (telewizji wtedy jeszcze nie było) ani na płytach (w tych czasach płyty kręciły się z szybkością 78 obr./min, gramofony miały dużą tubę i nakręcało się je korbką). W końcu lat 50-tych ubiegłego stulecia w dużych miastach jazz stał się najpopularniejszą muzyką młodzieżową. Grano go do tańca nie tylko we wszystkich klubach studenckich, ale i na zabawach publicznych, w tym na zabawach na świeżym powietrzu, czyli na tzw. dechach. Do tańca grały zespoły dixielandowe, później również swingowe. Potem jednak zaczęła się era tańców przy rock’n’rollu, twiście i big beacie i jazzu przez wiele lat prawie nigdzie nie tańczono.

Warto jednak przypomnieć jak to drzewiej bywało, zwłaszcza, że jazz powoli znów zdobywa serca tancerzy. Powstają szkoły i kluby tańców swingowych, w których bawią się ludzie zupełnie młodzi i trochę starsi, na festiwalach jazzu tradycyjnego słuchacze chętnie ruszają do tańca, a więc i my w RadioJAZZ.FM dwie godziny w tygodniu nadajemy jazz do tańca, zwykle sprzed lat, ale od czasu do czasu zaskakujemy tancerzy nagraniami wcale nie starymi i to w wykonaniu muzyków, których nikt o granie do tańca nie posądzałby. Nadajemy muzykę starą (niekiedy sprzed 100 lat) i nową, ale zawsze wesołą, bo tańczenie jazzu ze smętną miną jest surowo zakazane.

 

Czas emisji

poniedziałek
18:00-19:00
Podcasty z audycji >

E-mail
witold.busz@radiojazz.fm
Jazz I Nie Jazz--Agnieszka Iwanicka-Szczepaniak

Jazz I Nie JazzAgnieszka Iwanicka-Szczepaniak

autoreklama jazziniejazz audycjewww
Audycja w roli głównej z szeroko pojętą muzyką jazzową, w tle której pojawiają się inspiracje mniej jazzowe. Przenikanie się melodii różnych gatunków i harmonii stanowi jedną, globalną krainę dźwięku.
W tych co piątkowych radiowych spotkaniach pragnę zabrać Państwa w podróż do jazzu tradycyjnego, nowoczesnego, czasem bardziej instrumentalnego, a chwilami bardziej wokalnego. A to wszystko przez piękną drogę kołyszącego latino, afro jazzu, niekiedy rocka a niekiedy muzyki klasycznej.

O autorce:
Agnieszka Iwanicka-Szczepaniak – Entuzjastka działania twórczego i słowa mówionego.
Jest absolwentką wychowania muzycznego na WSP w Bydgoszczy oraz Społecznej Szkoły Muzycznej II stopnia w Łodzi w klasie fortepianu. Wydała "Scenariusze zajęć z rytmiki dla 3-4 i 5-6 latków". Praca na stanowisku prezentera radiowego pozwala jej na nawiązywanie niebywałej nici porozumienia ze słuchaczami. Swoje zdolności głosowe rozwijała na szkoleniach, pod okiem Beaty Kozikowskiej i Katarzyny Maternowskiej w Studio Melange w Warszawie, a także na lektorskich warsztatach mistrzowskich z prezenterem i lektorem TVP – Maciejem Jabłońskim. Jest trenerem głosu dla chcących mówić świadomie, również w języku angielskim. Z wielką przyjemnością wciela się w rolę konferansjera. Prowadziła eventy dla dużych firm. Od kilku lat jest "gospodynią" największych na świecie targów GasShow, które skupiają sektory związane z paliwem gazowym.
Kocha podróże, muzykę jazzową, rytmy latino. Uwielbia jazdę na nartach zimą, latem kajaki i rozsiewa dookoła dobrą energię. Zaprasza do odwiedzenia swojej strony www.morethanvoice.pl

Czas emisji

piątek
18:00-19:00
Podcasty z audycji >

E-mail
agnes_iwa@wp.pl
Jazz Kameralny--Piotr Wickowski

Jazz KameralnyPiotr Wickowski

autoreklama jazzkameralny audycjewww

Jedyna w polskich mediach audycja wyspecjalizowania w prezentowaniu nagrań małych składów jazzowych, która przetrwała jeszcze z czasów, kiedy Radio Jazz rozprzestrzeniało się za pomocą fal radiowych. Akordeon solo, puzon tylko z wokalem, dwa kontrabasy, wyłącznie dwa fortepiany lub cztery saksofony – coś dla każdego, kto nie boi się nietypowych zestawień instrumentalnych ale również dla takich, którzy nie nudzą się słuchając tysięcznej wersji składu fortepian + kontrabas + perkusja lub klasycznych kwartetów na czele z saksofonistą albo pianistów solo. Czasami - dla odmiany - wycieczki w rejony innych gatunków muzycznych. Autor audycji chętnie przyjmuje nadsyłane drogą mailową sugestie tematów oraz konkretnych utworów czy wykonań niezbędnych do wyemitowania.

O autorze:
Piotr Wickowski –

Czas emisji

poniedziałek
19:00-20:00
Podcasty z Audycji >

E-mail
kameralny@radiojazz.fm
JazzMovie--Andrzej Winiszewski

JazzMovieAndrzej Winiszewski

autoreklama jazzmovie audycjewww
Audycja o jazzie i filmie, o jazzie w kinie i jazzowej filmografii, o jazzowej piosence od Broadway'u po Hollywood, o jazzowych artystach i filmowych gwiazdach, o swingowych czasach, wielkich swingowych orkiestrach i jazzowych filmowych widowiskach… To wreszcie audycja o historii polskiego jazzu opowiadana ruchomymi obrazami i o polskich jazzmanach, bez których polskie wczesne kino byłoby takie ubogie...

O autorze:
Andrzej Winiszewski – od lat próbuje przekonywać, że bez filmu i jego historii, jazz nie byłby taki jakim go znamy, bez filmu nie wiedzielibyśmy połowy tego, co o jazzie wiemy, a o wielu artystach być może świat jazzu bez filmu w ogóle by nie usłyszał. Film tworzył i rujnował jazzowe kariery, przynosił prawdziwe fortuny ale też bez litości zsyłał jazzowe gwiazdy w otchłań zapomnienia… O tym wszystkim pisze w JazzPressie i opowiada w RadioJAZZ.FM... może w końcu świat da się przekonać...

Czas emisji

wtorek 12:00-13:00
Podcasty z audycji >

E-mail
winisz@wp.pl
Kalendarium koncertowe--Dominika Naborowska

Kalendarium koncertoweDominika Naborowska

autoreklama kalendariumkoncertowe audycjewww
Codzienna, szybka, bo 15 minutowa, dawka informacji kulturalnych, zaproszeń na nadchodzące wydarzenia – muzyczne i okołomuzyczne – koncerty, festiwale, wystawy. Serwis powstaje przy współpracy JazzPRESS.pl

O autorce:
Dominika Naborowska – sekretarz Redakcji RadioJAZZ.FM, głos Kalendarium Koncertowego, serwisu "Co słychać w RadioJAZZ.FM".


Czas emisji

Poniedziałek-piątek
11:30 i 17:00

Kanon Jazzu--Rafał Garszczyński

Kanon JazzuRafał Garszczyński

autoreklama kanonjazzu audycjewww

Kanon Jazzu to sprawa poważna. W audycje prezentuję albumy ważne dla historii muzyki improwizowanej, te oczywiste, jak i zapomniane nagrania, które warto przypomnieć. Ponad 300 opisanych albumów to już niezła kolekcja. Znam słuchaczy, którzy co tydzień szykują kieszonkowe na kolejny album do kolekcji. Niektóre kupić łatwo, inne są niemal niemożliwe do zdobycia. Warto jednak próbować. Jazz to niezwykle różnorodna muzyka. Warto poszerzać horyzonty. W Kanonie Jazzu jest miejsce dla swingu z lat trzydziestych i fusion z siedemdziesiątych. Żelazną regułą jest 20-letnia karencja od nagrania muzyki do jej ewentualnej prezentacji w tym cyklu. Na nowości jest miejsce w innych naszych audycjach. Każdej audycji (co tydzień 5 nowych odcinków prezentujących jeden album) towarzyszy felieton umieszczony na stronie https://jazzpress.pl/kanon-jazzu. Kanon Jazzu to mój autorski format, na antenie od września 2011 roku.

O autorze:
Rafał Garszczyński – Nałogowy słuchacz muzyki, niekoniecznie jazzowej, choć w większości improwizowanej. Autor jednego z najstarszych jazzowych blogów w Polsce (od 2010 roku) zawierającego tysiące recenzji płyt i relacji z koncertów. Sam nie gra, dzięki temu muzyka jest piękniejsza. Wieczór bez przynajmniej jednego dobrego albumu uważa za stracony. Kiedy może, sięga po płyty analogowe, które uważa za lepsze. Pamięta czasy, kiedy innych nie było. Niektórzy mówią, że za często sięga po Pata Martino, Jeffa Becka i że bez sensu jest wydawać fortunę, żeby zobaczyć po raz czterdziesty na żywo Bruce’a Springsteena. Tak mówią tylko ci, którzy nie widzieli go choć raz.

Czas emisji

poniedziałek-piątek 
14:45-15:15

E-mail
rafal@radiojazz.fm
KOLD Air

KOLD Air

 autoreklama aaa 500x500 kolda
KOLD Air – audycja prowadzona przez zespół KOLD Fundacja. Poświęcona rozmowom o muzyce z artystami, kompozytorami i wykonawcami. Zakres tematyczny audycji obejmuje Spontaniczne Kompozytorskie Spotkania oraz muzyczne nowości, odkrycia i przyjemności.

O autorach:

– Kuba Wójcik
gitarzysta i kompozytor. Twórca projektów z pogranicza jazzu i awangardy: Minim feat. Sainkho, Mad Ship, Kuba Wójcik's Threak (feat. Bruun & Davidsen), a także avant-popowego duetu z Karoliną Beimcik – Karya. Współpracował z takimi artystami jak Sainkho Namtchylak, Rolf Kuhn, Nils Davidsen czy Peter Bruun. Uczestnik międzynarodowego programu "You Me - Young Musicians play Europe”. Koncertował na festiwalach w kraju i poza granicami, m.in. w Danii, Niemczech, Czechach, Austrii i Holandii.Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku na kierunku Jazz i muzyka estradowa. Stypendysta w Rhythmic Music Conservatory w Kopenhadze. Wyróżniony Stypendium Artystycznym m.st. Warszawy na 2021 rok.

– Kuba Więcek
 – jest laureatem wielu nagród, w tym "Mateusza" Trójki i "Fryderyka" za Jazzowy Debiut Roku. Saksofonista doceniany jest także na arenie międzynarodowej. W zeszłym roku najbardziej prestiżowy magazyn jazzowy – amerykański DownBeat – umieścił go w zestawieniu 25 artystów wyróżnionych jako "25 for the future", czyli grona muzyków, którzy wg miesięcznika będą mieli największy wpływ na rozwój światowego jazzu w najbliższych latach.

– Grzegorz Tarwid
Pianista i kompozytor. Zebrał doświadczenie od mistrzów polskiej pianistyki: Wojciecha Kamińskiego, Andrzeja Jagodzińskiego i Michała Tokaja, by przenieść się na studia do Kopenhagi i inspirować się duńską sceną improwizowaną. Ma na swoim koncie koncerty m.in. ze Zbigniewem Namysłowskim, Maciejem Obarą, ale też Janem Młynarskim czy Marcinem Maseckim. Współtworzy: trio Sundial z Wojciechem Jachną i Krzysztofem Szmańdą, duet Diomede z Tomaszem Markaniczem, projekt Alfons Slik z Szymonem „Pimponem” Gąsiorkiem oraz sekstet Franciszka Pospieszalskiego. W styczniu 2019 był kuratorem festiwalu Piano Room w warszawskim klubie SPATiF.


– Jagoda Stanicka
 – jest pianistką z klasycznym wykształceniem. Koncentruje się na wykonawstwie, improwizacji oraz kompozycji muzyki post klasycznej i współczesnej. Tworzy duet z perkusistką młodego pokolenia Tamarą Kurkiewicz, pracuje nad projektem solowym oraz komponuje muzykę do spektakli teatralnych. Jest laureatką konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, występowała solo, kameralnie oraz jako solistka z orkiestrami w Polsce (m.in. Studio Polskiego Radia w Warszawie, Filharmonia Narodowa, Świętokrzyska, Lubelska) i za granicą (Austria, Francja, Włochy, Holandia, Niemcy, Węgry, Słowacja, Litwa, Ukraina, Białoruś). Działała w Fundacji Cultura Animi, brała udział w licznych warsztatach i kursach (XV Festiwal Ensemble, Erasmus Plus – Madeira/Portugal, Project Comenius – Bayreuth/Niemcy, Querceto International Piano Festival). Wzięła udział w nagraniach albumu „Albert Karch feat. Ichiko Aoba „Celestially Light”. Jagoda czynnie działa w fundacji KOLD, biorąc udział w cyklicznych spotkaniach kompozytorskich. Kształciła się w Warszawie i Amsterdamie.

– Filip Oleckimiłośnik dobrej muzyki. Realizator nagrań. Założyciel warszawskiego studia dizzy dizzy. Jako konsultant brał udział w powstawaniu wielu studiów nagraniowych, sal prób i koncertowych. Współpracuje z artystami sceny niezależnej, hip-hopowej i jazzowej.

 

Czas emisji

Czwartek
20:00-21:00

Kolory Materii--Marek Szerszenowicz

Kolory MateriiMarek Szerszenowicz

autoreklama kolorymaterii audycjewww
Kolory kreuje wyobraźnia. Wyobraźnia wchodzi do gry tym intensywniej, im mniej oczywista jest materia dźwiękowa. Muzyka często bywa nietknięta dosłownością. Jazz kreatywny, awangardowy, free jazz, swobodna improwizacja to obszary muzyczne, które będziemy wspólnie odwiedzać najczęściej. Zapraszamy nienasyconych konsumentów muzyki do cotygodniowej gry z własną wyobraźnią. Do gry w kolory i w emocje.
facebook.com/KoloryMaterii/

O autorze:
Marek Szerszenowicz – zawodowo: "bankster", rekreacyjnie: golfista, emocjonalnie: nienasycony pożeracz muzyki. Urodził się w tym samym dniu, w którym Coleman Hawkins nagrał płytę "Soul" więc musiało stać się to, co się stało. Tysiące płyt nie mieszczą się już w domu, ale za to jest w czym wybierać do kolejnych Kolorów Materii. Audycja urodziła się w grudniu 2016 r. i po prostu cierpliwie próbuje zgłębić fenomen najwspanialszego sposobu wymiany pozytywnych emocji – jazzu.

Czas emisji

wtorek
19:00-20:00
Podcasty z audycji >

E-mail
marek@szerszenowicz.com
Miszmasz Małgośki Kron--Małgorzata Kron

Miszmasz Małgośki KronMałgorzata Kron

kron grafika1

"Co słychać, panie tygrysie? A nic, nudzi mi się" – znamy to od dzieciństwa bez względu na wiek. Brzechwa i Tuwim wciąż niezniszczalni. I to mogę wszystkim obiecać – nudy nie będzie, bo odrobina szaleństwa nikomu jeszcze nie zaszkodziła. Będzie coś do myślenia, coś do zabawy, coś innego i coś nowego. To nieprawda, że w radiu wszystko już było. A nawet, jak było, będzie inaczej. Nie będziemy omijać kultury przez wielkie "K' ,ale poznamy m.in polskie Dziewczyny – pilotki za sterami Boeingów i MIG-ów, Polaka – honorowego obywatela Teksasu, będziemy odkrywać nowe szlaki turystyczne na weekend. I będziemy się "ruszać i nie rdzewieć". Kultura fizyczna krzepi szare komórki. No to jesteśmy umówieni – piątki godz. 11:00 w RadioJAZZ.FM

O autorce:
Teatrolog z wykształcenia, radiowiec z powołania. Po obronie pracy magisterskiej z teatru Szajny (Teatr Studio) i zatrudnieniu przez tego awangardowego wówczas Artystę, uciekła prosto na egzamin w Polskim Radiu. I udało się. Przeszła wszystkie możliwe szczeble szkoleń, egzaminów (tak to kiedyś było) i kariery – od reportera, lektora wiadomości, prowadzącego audycje rozliczne i wydawcy, po przygotowywanie różnych ramówek programowych, głównie ulubionych wakacyjnych, po wspólne uczenie się zawodu – tzn. ja od młodych adeptów sztuki dziennikarskiej, a oni ode mnie. Kultura, podróże, ludzie, których trzeba koniecznie znać ze względu na ich dokonania. Zawsze robiła audycje autorskie i bloki programowe dotyczące szeroko rozumianej kultury w tym m.in audycje satyryczne z Marysią Czubaszek, rozmowy z prof. Maciejem Władysławem Grabskim. Pracowała w Polskim Radiu dużym i małym tzn PR (Al. Niepodległości) i małym Rozgłośnia Regionalna PR (RDC). Współpracowała z TVP (Magazyn
Nastolatków "Luz"), pisała do prasy (rozmowy z ludżmi kultury).
Czas emisji
piątek godz. 11:00
Muzycy na Fali--Igor Zakus

Muzycy na FaliIgor Zakus

 autoreklama aaa 500x500 muzycynafali1
W każdy wtorek o godz. 16:00 zapraszamy na wyjątkowe pasmo tworzone przez muzyków jazzowych:
– Igor Zakus
– Jorgos Skolias
– Piotr Damasiewicz
– Anna Serafińska


Autorskie audycje przeplatają się w systemie miesięcznym, zapewniając ogromną dawkę muzyki i wiedzy z całego świata!
O pozostałych autorach przeczytaj w dziale audycje.

O autorze:
Igor Zakus – należy do czołówki jazzowych basistów na Ukrainie. Kompozytor, bandleader, wykładowca i współzałożyciel Jazz Kolo Project. Urodzony w Czerwonogrodzie pod Lwowem. Ukończył Akademię Muzyczną we Lwowie w klasie oboju. Na co dzień gra jazz, fusion, funk, ale nie tylko...
http://igorzakus.com.ua/en

Programy radiowe tworzone przez Igora Zakusa dla RadioJAZZ.FM mają na celu przybliżenie polskim melomanom ukraińskiej muzyki i muzyków jazzowych, a także przybliżenie naszych kultur i tworzenie wspólnych projektów muzycznych. Pierwszy program poświęcony jest wspólnym ukraińsko-polskim programom muzycznym, które odbywały się w ramach projektu Jazz Koło.

Muzycy na Fali--Jorgos Skolias

Muzycy na FaliJorgos Skolias

 autoreklama aaa 500x500 muzycynafali1
W każdy wtorek o godz. 16:00 zapraszamy na wyjątkowe pasmo tworzone przez muzyków jazzowych:
– Igor Zakus
– Jorgos Skolias
– Piotr Damasiewicz
– Anna Serafińska


Autorskie audycje przeplatają się w systemie miesięcznym, zapewniając ogromną dawkę muzyki i wiedzy z całego świata!
O pozostałych autorach przeczytaj w dziale audycje.

O autorze:
Jorgos Skolias

Muzycy na Fali--Piotr Damasiewicz

Muzycy na FaliPiotr Damasiewicz

 autoreklama aaa 500x500 muzycynafali1
W każdy wtorek o godz. 16:00 zapraszamy na wyjątkowe pasmo tworzone przez muzyków jazzowych:
– Igor Zakus
– Jorgos Skolias
– Piotr Damasiewicz
– Anna Serafińska


Autorskie audycje przeplatają się w systemie miesięcznym, zapewniając ogromną dawkę muzyki i wiedzy z całego świata!
O pozostałych autorach przeczytaj w dziale audycje.

O autorze:
Piotr Damasiewicz

Muzyka, Która Leczy--Maciej Nowotny

Muzyka, Która LeczyMaciej Nowotny

 autoreklama aaa 500x500 muzykaktoraleczy1

Muzyka, która leczy – od samego zarania dziejów muzyka towarzyszy ludziom w najważniejszych życiowych sytuacjach takich jak zabawa, praca, religia czy wojna. Jedną z tych kanonicznych sytuacji, które muzyka pomaga przeżyć w odpowiedni sposób, jest odzyskiwanie sił, zdrowia czy chęci do życia. W niezliczonych kontekstach kulturowych, geograficznych czy etnicznych muzyka niezmiennie towarzyszy prośbom o uzdrowienie ciała, duszy, o naprawę uczuć, wzbudzenie odwagi, rozproszenie lęków, znalezienie wytchnienia w samotności. Autor zaprasza słuchaczy na wspólne poszukiwanie tego elementu uzdrawiającego we współczesnej muzyce, a szczególnie jazzie.

Maciej Nowotny – założyciel bloga-instytucji Polish Jazz Blog (http://polish-jazz.blogspot.com/), który w ciągu ponad 10 lat istnienia zanotował już kilka milionów odwiedzin. To jego trzecia autorska audycja, którą prowadzi w RadioJAZZ.FM. Pierwsza miała tytuł Kocham Jazz, w której dzielił się swoją bezkrytyczną miłością do jazzu. Po krótkiej przerwie wrócił na fale radia wraz z Rochem Sicińskim z audycją Chciałbym, ale się boję, gdzie w żartobliwej formie dialogów na cztery nogi przekonywali słuchaczy, że jazz nie gryzie, nawet ten free. Tym razem po dłuższej, kilkuletniej nieobecności wraca z audycją Muzyka, która leczy, w której wspólnie ze słuchaczami ma zamiar zgłębiać terapeutyczny wymiar muzyki. Jest mu to temat bliski ze względu na jego zawód: jest psychologiem. Zatem w tym nowym wcieleniu ma zamiar szukać nutek, które można zapisać zmęczonym, zestresowanym czy smutnym na receptę.

Pasmo Dzienne #JazzDoIt--Jerzy Szczerbakow

Pasmo Dzienne #JazzDoItJerzy Szczerbakow

autoreklama jazzdoit audycjewww
We wtorki w ramach pasma dziennego #JazzDoIt usłyszycie klasykę mainstreamu, jak i dobre fusion. To dni, w których najbardziej liczy się dobra melodia podana przez wybitnych muzyków.


O autorze:
Jerzy Szczerbakow – dziennikarz muzyczny, założyciel RadioJAZZ.FM.

Czas emisji

wtorek
10:00-11:00

E-mail
jurek@radiojazz.fm
Pasmo Dzienne JazzPRESSjonizm--Piotr Wickowski

Pasmo Dzienne JazzPRESSjonizmPiotr Wickowski

autoreklama jazzpressjonizm audycjewww

Dźwiękowe oblicze magazynu JazzPRESS. W audycji dużo muzyki, o której możecie przeczytać w aktualnym numerze oraz spotkania z naszymi autorami. Bohaterowie naszych rozmów dostaną szanse na dopowiedzenie do nich nowych refleksji, na żywo, przed radiowymi mikrofonami. Czasem będzie też sięganie do numerów archiwalnych.

W ramach pasma:
13:30-14:00 – Środek Bluesa – audycja Ayi Al Azab (środy)
13:30-14:00 – DTB Live – audycja Adama Tkaczyka (piątki)
14:45-15:15 – Kanon Jazzu / Mistrzowie Polskiego Jazzu – audycje Rafała Garszczyńskiego

O autorze:
Piotr Wickowski –

Czas emisji

poniedziałek-środa i piątek 
13:00-15:00
Podcasty z audycji >

E-mail
jazzpress@radiojazz.fm
Peryferia Jazzu--Kuba Bąk

Peryferia JazzuKuba Bąk

autoreklama peryferiajazzu audycjewww
Zabieram Was w miejsca tak odległe od klasycznych brzmień jazzowych, że śmiało można powiedzieć iż są to... Peryferia Jazzu. Wszelkie brzmienia spowinowacone – od nu-jazzu, acid jazzu, funky jazzu – po nuty z kategorii electro-soul, downtempo, chillout, psychochill, ambient oraz esperymentalne brzmienia przestrzeni Isao Tomity, to wachlarz dzwięków będący barwną ilustracją na Peryferiach Jazzu. W trakcie tej poniedziałkowej godziny często odwiedzam wytwórnie zależne i te mniej zależne. Goszczę często w Niinja Tune i Sonar Kollektiv... ale też szukam tych miejsc, gdzie ucho zwykłego śmiertelnika dociera bardzo rzadko.
facebook.com/peryferiajazzu/

O autorze:
Kuba Bąk – do dreamteamu RadioJAZZ.FM dołączył 6 lat temu z audycją Peryferia Jazzu. Entuzjasta jazzu, ale chyba bardziej brzmień spowinowaconych, dlatego też od dwóch lat prowadzi audycję Peryferia Jazzu. Uczestnik koncertów, których recenzję czasem przelewa na łamy JazzPRESSu. Wzrost 181 cm, zawodowo tworzy obiekty 3D do symulatorów wojskowych. Kibic Arsenalu.

Czas emisji

poniedziałek
20:00-21:00
Podcasty z audycji >

E-mail
kuba@radiojazz.fm
Pod Prąd--Cezary Ścibiorski

Pod PrądCezary Ścibiorski

autoreklama podprad audycjewww
Pojawienie się instrumentów elektrycznych nastąpiło około pół wieku po powstaniu muzyki jazzowej i na trwałe zmieniło jej oblicze. Można powiedzieć, że podpięcie wzmacniaczy pod prąd dało impuls i możliwość radykalnej zmiany. Słowniki języka polskiego podają dla "Pod Prąd" dwa główne znaczenia: dosłowne – "płynąć w kierunku przeciwnym do nurtu rzeki" oraz przenośne – "przeciwstawiać się panującym zwyczajom, poglądom itp., opierać się czemuś". W pierwszym znaczeniu warto pójść pod prąd czasu i przyjrzeć się historii, jak toczyły się drogi rozwoju muzyków tworzących, lub uczestniczących w tworzeniu jazzu elektrycznego, skąd brali inspiracje. Wszakże zmiana nie wzięła się znikąd. Drugie znaczenie opisuje audycje, które będą łamać stereotypy - Jazz i muzyka klasyczna? Dlaczego nie? Nietypowe instrumenty? Oczywiście. Inne rodzaje muzyki, niekiedy trudne do sklasyfikowania? Jak najbardziej. Czyli – w audycji znajdzie się muzyka fusion, ale i be-bop. Jazz głównego nurtu, ale również muzyka świata. Jazz, ale i rock, muzyka klasyczna, a także elektroniczna.
facebook.com/AudycjaPodPrad/

O autorze:
Cezary Ścibiorski – Z pasji meloman, z zawodu lekarz. Przygodę z muzyką zacząłem od Beatlesów (którym pozostałem wierny). Potem przyszedł rock, który zaprowadził prosto do jazzu. Centralnym punktem zainteresowań jest Miles Davis, niemniej spectrum obejmuje całą przebytą dotąd drogę i dalej, aż do muzyki klasycznej z awangardową współczesną włącznie. W ogóle trudno muzykę dzielić na gatunki, muzyka jest tylko dobra i zła. Tą pierwszą staram się prezentować co czwartek.

 

Czas emisji

czwartek
19:00-20:00
Podcasty z audycji >

E-mail
cezary.scibiorski@wp.pl
Przerwa Na Bluesa--Aya Al Azab

Przerwa Na BluesaAya Al Azab

autoreklama przerwanabluesa audycjewww
Przerwa na Bluesa to 15-minutowy przerywnik pasma dziennego JazzPRESSjonizmu. W tym czasie Aya Al Azab zaprezentuje nowinki ze świata bluesa oraz krótką zapowiedź nadchodzącej o godz. 20:00 audycji Środek Bluesa. Jednym słowem bluesa w trakcie audycji JazzPRESSjonizm Piotra Wickowskiego nie zabraknie!

O autorce:
Aya Al Azab – związana z miesięcznikiem JazzPRESS od 2012 roku. Autorka wywiadów, recenzji i bluesowych artykułów, publikowanych na łamach JazzPRESS i kwartalnika Twój Blues. Absolwentka Muzykologii oraz Edytorstwa, obroniła prace dyplomowe z zakresu historii bluesa i działalności muzycznej Afroamerykanów. Obszar jej badań i zainteresowań odzwierciedla pierwsza autorska audycja Środek Bluesa.

Czas emisji

środa
13:30-13:45

E-mail
aya.alazab@radiojazz.fm
Płyta Tygodnia--Rafał Garszczyński

Płyta TygodniaRafał Garszczyński

autoreklama plytatygodnia audycjewww

Płyty warte poznania i posłuchania, artyści znani bardzo, lub zupełnie nieznani. Nagrania polskie i zagraniczne, najczęściej bardzo jazzowe. Zawsze warte tego, żeby zamiast kolejnego obiadu w restauracji kupić płytę i mieć ją już na zawsze. Z pewnością cykl niekompletny, bowiem na świecie powstaje więcej niż jedna wybitna płyta na tydzień, jednak nie sposób sprawdzić wszystkie. Te prezentowane w Płycie Tygodnia są już sprawdzone i rekomendowane. Każdej audycji (co tydzień 5 nowych odcinków prezentujących jeden album) towarzyszy felieton umieszczony na stronie https://jazzpress.pl/plyta-tygodnia. Audycję prowadzę od kwietnia 2011 roku. Sporo dobrych płyt się uzbierało.

O autorze:
Rafał Garszczyński – Nałogowy słuchacz muzyki, niekoniecznie jazzowej, choć w większości improwizowanej. Autor jednego z najstarszych jazzowych blogów w Polsce (od 2010 roku) zawierającego tysiące recenzji płyt i relacji z koncertów. Sam nie gra, dzięki temu muzyka jest piękniejsza. Wieczór bez przynajmniej jednego dobrego albumu uważa za stracony. Kiedy może, sięga po płyty analogowe, które uważa za lepsze. Pamięta czasy, kiedy innych nie było. Niektórzy mówią, że za często sięga po Pata Martino, Jeffa Becka i że bez sensu jest wydawać fortunę, żeby zobaczyć po raz czterdziesty na żywo Bruce’a Springsteena. Tak mówią tylko ci, którzy nie widzieli go choć raz.

Czas emisji

poniedziałek-piątek 
10:45-11:15

E-mail
rafal@radiojazz.fm
Simple Songs--Rafał Garszczyński

Simple SongsRafał Garszczyński

autoreklama simplesongs audycjewww
Przeglądy tygodnia, mojego muzycznego tygodnia. Czasem zupełnie eklektyczne przykłady tego co słuchałem w ostatnich dniach, kiedy indziej monografia jakiegoś znanego jazzowego standardu, bywa, że z konieczności suplement do Płyty Tygodnia lub Kanonu Jazzu jeśli tam czasu zabraknie. Muzyka stylowa, często bez stylu, bez ograniczeń i klasyfikacji, zależna od nastroju, pogody i tego co w życiu się dzieje. Dziennik z podróży do Australii i okolic, płyty zupełnie klasyczne i całkiem nieznane. Jak napisał klasyk – kotlet mielony, ale smaczny. Autorski format, na antenie od lutego 2011 roku.

O autorze:
Rafał Garszczyński – Nałogowy słuchacz muzyki, niekoniecznie jazzowej, choć w większości improwizowanej. Autor jednego z najstarszych jazzowych blogów w Polsce (od 2010 roku) zawierającego tysiące recenzji płyt i relacji z koncertów. Sam nie gra, dzięki temu muzyka jest piękniejsza. Wieczór bez przynajmniej jednego dobrego albumu uważa za stracony. Kiedy może, sięga po płyty analogowe, które uważa za lepsze. Pamięta czasy, kiedy innych nie było. Niektórzy mówią, że za często sięga po Pata Martino, Jeffa Becka i że bez sensu jest wydawać fortunę, żeby zobaczyć po raz czterdziesty na żywo Bruce’a Springsteena. Tak mówią tylko ci, którzy nie widzieli go choć raz.

Czas emisji

wtorek
18:00-19:00
Podcasty z audycji >

E-mail
rafal@radiojazz.fm
Środek Bluesa--Aya Al Azab

Środek BluesaAya Al Azab

autoreklama srodekbluesa audycjewww
W każdą środę będziemy przenosić się dokładnie w środek bluesowego świata. Po jeden stronie korzenie, po drugiej jego owoce. Środek Bluesa to także złoty środek dla wszystkich fanów bluesa – tradycjonalistów i miłośników współczesnej interpretacji tego gatunku.
Grupa
Fanpage

O autorce:
Aya Al Azab – związana z miesięcznikiem JazzPRESS od 2012 roku. Autorka wywiadów, recenzji i bluesowych artykułów, publikowanych na łamach JazzPRESS i kwartalnika Twój Blues. Absolwentka Muzykologii oraz Edytorstwa, obroniła prace dyplomowe z zakresu historii bluesa i działalności muzycznej Afroamerykanów. Obszar jej badań i zainteresowań odzwierciedla pierwsza autorska audycja Środek Bluesa.

Czas emisji

środa
20:00-21:00
Podcasty z audycji >

E-mail
aya.alazab@radiojazz.fm
Twopenny Hangover--Phil Jones

Twopenny HangoverPhil Jones

autoreklama twopennyhangover audycjewwwTwopenny Hangover is a means by which I can share my enthusiasm about the lesser-known music makers and record labels, of yesterday and tomorrow, which I feel others may come to love as much as I do. The show goes out live on Monday 7-8 PM UK time/8-9 PM CET on www.radiojazz.fm, based in Warsaw, Poland. Expect primitive horn blasts, devotionals, bedroom producers, dissonance, private presses, field recordings, basement jams and long-vanished orchestras.

If you think you have/make something I'd be interested in, I'd love to hear it.
If you have any feedback, questions or comments, feel more than free to drop me a line.
www.mixcloud.com/twopenny_hangover
www.facebook.com/twopennyhang

O autorze:
Phil Jones – Some time around Christmas 2003 Phil Jones walked into Jazz Radio studios on Krzywickiego with two friends to sell a pair of gramophones and walked out with a radio show.Since that first show (Klubowo Jazzowo), no one's summoned the courage to kick me out and so, some 16 years later, I'm still at it.It's probably fair to say that my tastes are broad, and not always universally shared, but I'm extremely grateful for the opportunity to still share my passion for lesser-known musics.As they say, "the artist is a horse, and the label is the stable", and I try to spread the word about these wonderful people in our music community who continue to support the musicians and producers, often (if not always) at a financial loss.Since 2013 I've been doing my Twopenny Hangover show—a mix of the old, new and yet-to-be; experimental, folk, underground pop, electronic and many other musics jostle for space in the 1 hour program. Now, I've been given the chance to reprise the 'Jazz Room' show, which ran from 2006-2009. The show coincided with the busiest part of my dj'ing activities, and it featured many guests live in the mix, who then came to play for our crowd at the much-missed Pruderia club in Forty Mokotow, and indeed all over Poland during those long weekends. The show attracted a loyal following from around the world, and some of those friendships exist to this day. I'm really excited to revive the show, and bring lots of new music to the formula. The idea is to mix dancefloor Jazz and Afro-Latin music with contemporary releases, and also the essence of underground/non-commercial Soul, Funk, Disco and Boogie. I've also loved avantgarde and spiritual Jazz since I was a teenager, so this also got played a lot, and will continue to in the show's new iteration!Twopenny Hangover airs on Tuesdays at 9pm CET and Jazz Room on Thursdays at 8pm.

Czas emisji

wtorek
21:00-22:00
Podcasty z audycji >

E-mail
phil@radiojazz.fm

Strona wykorzystuje pliki cookie. Wyraź zgodę lub zmień ustawienia przeglądarki.