Ostrzeżenie
  • JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 993.
  • JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 994.
Cover To Cover--Rafał Garszczyński

Cover To CoverRafał Garszczyński

autoreklama covertocover audycjewww

O wielu przebojach napisano całe książki, czasem dotyczące jedynie jednej studyjnej rejestracji. CoverToCover to moje subiektywne spojrzenie na piękne melodie, z reguły w audycji pojawia się oryginał i jakaś zupełnie nieoczekiwana jego wersja. Jazzowe standardy, melodie znanych z pierwszych miejsc list popowych przebojów, które upiększyli kreatywni improwizatorzy. Najbardziej znane jazzowe przeboje i instrumentalne wersje piosenek, których teksty wielu zna na pamięć. Zaskakujące i inspirująco różne od oryginałów, często trudne do odnalezienia i dawno nie wznawiane. Autorski format, na antenie od września 2019 roku.

O autorze:
Rafał Garszczyński – Nałogowy słuchacz muzyki, niekoniecznie jazzowej, choć w większości improwizowanej. Autor jednego z najstarszych jazzowych blogów w Polsce (od 2010 roku) zawierającego tysiące recenzji płyt i relacji z koncertów. Sam nie gra, dzięki temu muzyka jest piękniejsza. Wieczór bez przynajmniej jednego dobrego albumu uważa za stracony. Kiedy może, sięga po płyty analogowe, które uważa za lepsze. Pamięta czasy, kiedy innych nie było. Niektórzy mówią, że za często sięga po Pata Martino, Jeffa Becka i że bez sensu jest wydawać fortunę, żeby zobaczyć po raz czterdziesty na żywo Bruce’a Springsteena. Tak mówią tylko ci, którzy nie widzieli go choć raz.

Czas emisji

poniedziałek-piątek 
10:30-11:00
Podcasty z Audycji > 

E-mail
rafal@radiojazz.fm
Czy to jazz czy nie jazz--Redakcja Krakowska RadioJAZZ.FM

Czy to jazz czy nie jazzRedakcja Krakowska RadioJAZZ.FM

autoreklama czytojazzczyniejazz audycjewww
Audycja prowadzona przez członków Redakcji Krakowskiej RadioJAZZ.FM. Co tydzień wybrani członkowie redakcji przynosić będą utwory niejednoznaczne gatunkowo i dyskutować czy to jeszcze jazz, czy już nie.

O autorach:
Bogdan Chmura – ukończył muzykologię na Uniwersytecie Jagiellońskim, współpracuje z Polskim Wydawnictwem Muzycznym, magazynami „Jazz Forum” i „Hi-Fi i Muzyka” oraz Warner Music Poland i Anaklasis. Publikował m.in. w „Tygodniku Powszechnym” i „Dzienniku Polskim”. Laureat Grand Prix Melomani 2013 w kategorii „krytyk-dziennikarz”.

Grzegorz
Telega – Absolwent archeologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Wielki miłośnik jazzu (zwłaszcza w polskim wydaniu) i Krakowa, w którym mieszka od 30 lat. Stały bywalec najważniejszych jazzowych klubów stolicy Małopolski. Od kilkunastu lat krzewiciel zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym jako współwłaściciel i menadżer Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara. Ma na swoim koncie niemal dwadzieścia lat doświadczeń związanych z różnymi dyscyplinami sportów motorowych. W przypływach mieszanki weny, brawury i bezczelności zdarza mu się składać rymy o miłości, Krakowie, a nawet jazzie.

Maciej Trifonidis – kompozytor, multiinstrumentalista, producent muzyczny, pisarz, wydawca, animator kultury i jak się właśnie okazało... redaktor. Założyciel i lider zespołów: Acoustic Ethno Orchestra, TRIFONIDIS ORCHESTRA, 3275 kg ORCHESTRA, Tricphonix, Trifonidis POLIN Projekt, Trifonidis ‘Motion Pictures’ Project, 15 cm above the ground, oraz zespołów/orkiestr warsztatowych, edukacyjnych. Współtwórca formacji Horny Trees. Właściciel wydawnictwa SlowdownRecords. Na muzykę Trifonidisa wpływ ma wiele czynników, między innymi fascynacja muzyką etniczną i instrumentami ludowymi, dzieciństwo spędzone w Afryce Północnej (Tripolis, Libia), w środowisku multikulturowym, tworzonym przez obywateli Turcji, Pakistanu, Indii, Bangladeszu, Korei, Wietnamu, Algierii, Tunezji, Sudanu, liczne podróże oraz polsko-greckie korzenie. Zetknięcie z tą wielokulturowością jest wyczuwalne w kompozycjach, melodyce oraz sposobie gry. Aktualnie Trifonidis uczestniczy i współtworzy wiele projektów o charakterze muzycznym, interdyscyplinarnym i edukacyjnym.

Jakub Gucik – wiolonczelista, kompozytor, animator, muzyczny gaduła. Przez radiowy mikrofon po raz pierwszy przemówił w 2017 roku i polubił tę formę ekspresji. Interesuje się jazzem, muzyką współczesną, improwizowaną i konkretną oraz turystyką pieszą, wodną i rowerową. Wiolonczelista zespołów Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble i IPT Wójciński/Bańdur/Gucik.

Mery Zimny – dziennikarka muzyczna z powołania. Choć nie studiowała dziennikarstwa – ukończyła historię i kulturę współczesną na UJ-cie – zajmuje się nim od czasów studenckich. Od 2012 roku związana z redakcją magazynu JazzPRESS. O jazzie pisze również dla Jazz Forum. Publikowała także m.in. w: Gazecie Magnetofonowej, Ruchu Muzycznym, Magazynie Lizard. Z radiem związana od 2018 roku, kiedy zaczęła prowadzić autorską audycję poświęconą jazzowi i muzyce improwizowanej w Off Radiu Kraków („Zimna płyta”). Jej pasją jest przeprowadzanie wywiadów z ciekawymi ludźmi, nie tylko jazzmanami. Rozmawiała m.in. z: Zygmuntem Krauze, Pawłem Mykietynem, Alkiem Nowakiem, Adamem Strugiem, Marią Pomianowską czy Tomaszem Górnickim. Noce spędza na koncertach i odsłuchach płyt, nie tylko jazzowych. Z muzyką związana od dziecka. W średniej szkole muzycznej porzuciła gitarę klasyczną, by uczyć się gry na gitarze flamenco. Poza muzyką interesuje się różnymi aspektami wielokulturowości. Aktualnie członkini stowarzyszenie Wielokulturowy Kraków, w ramach którego współtworzyła m.in. fotoreportaż „Mój, Twój, Nasz. Oblicza Krakowa” oraz wielokulturowe podcasty. Fanka kontrastów i sztuki (w tym muzyki), która stawia wyzwania.

Czas emisji

Piątek
15:15-16:10

E-mail
redakcja.krakow@radiojazz.fm
DTB Live--Adam Tkaczyk

DTB LiveAdam Tkaczyk

autoreklama dtblive audycjewww

Od nowojorskiego boom bapu, przez kalifornijski g-funk, aż po zmysłowe R&B – szerokie spektrum nowoczesnej, czarnej muzyki. W audycji: najlepsze nowości, historia gatunków, ciekawostki ze świata amerykańskiego rapu. Autor stałej rubryki "Down the Backstreets" w JazzPRESS.

O autorze:
Adam Tkaczyk –

Czas emisji

piątek
14:00-14:30

E-mail
adam-tkaczyk@wp.pl
Dżez-Baba-Ryba--Piotr Baron

Dżez-Baba-RybaPiotr Baron

autoreklama dzezbabaryba audycjewww

Dżez-Baba-Ryba to autorska audycja Piotra Barona – prezentuje jazz środka, mainstream płynący od powstania jazzu po dzień dzisiejszy. Przede wszystkim nagrania koncertowe, bowiem w takich najlepiej słychać to, co stanowi o istocie jazzu.

O autorze:
Piotr Baron – Związany najpierw z Polskim Radiem Wrocław gdzie w latach 1994-2011 prowadził swój cotygodniowy program, od 2012 przeniósł swoją aktywność radiową do RadioJAZZ.fm.
https://sinfoniaiuventus.pl/sinfonia-iuventus/dyrekcja-i-rada-artystyczna/piotr-baron/

Całą swoją aktywność radiową Piotr Baron dedykuje swoim mistrzom, dwóm wielkim nieobecnym: ŚP Janowi Mazurowi i ŚP Andrzejowi Jaroszewskiemu.

Czas emisji

czwartek 
18:00-19:00

Feelin' The Blues--Sławek Turkowski

Feelin' The BluesSławek Turkowski

autoreklama feelintheblues audycjewww
Feelin’ the Blues wystartowała w lipcu 2000 roku jako Godzina z bluesem. Pod obecną nazwą nadawana na antenie Jazz Radia i RadiaJAZZ.FM od 2002 roku do 2010 roku, by po niemal dziesięcioletniej przerwie powrócić we wrześniu 2020 roku. W mojej audycji natkniecie się na klasyczne nagrania, które miały wpływ na rozwój muzyki popularnej XX wieku. Staram się również prezentować szerokie spektrum współczesnego bluesa, który na szczęście znacznie wykracza poza status przodka rocka. Rzadko gram ciężkiego blues-rocka, bliższe mi są dokonania ze szkoły T-Bone'a Walkera, swingujące nuty zachodniego wybrzeża, dosadny groove Chicago, poetyka Toma Waitsa, swoboda soul jazzu i subtelne odmiany akustycznego bluesa.
Blues odważnie sięga dziś do nurtów alternatywnych, przyswaja elektronikę, hip hop, bywa zafascynowany odmienną kulturą etniczną. Bluesowa energia zespala się z funkiem czy amerykańskim folkiem. Blues nigdy też nie zerwał bliskich więzi z jazzem, soulem, gospel. Potrafi naturalnie połączyć emocjonalną głębię ze spontanicznością tańca. Blues to feeling.

O autorze:
Sławek Turkowski – współorganizator i prowadzący cykl koncertów Warsaw Blues Night, członek współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia Bluesowego, pomysłodawca idei polskiego Dnia Bluesa, miłośnik żywej muzyki wszelakiej, jazzowej i klasycznej, dobrej książki i złego kina.

Czas emisji

wtorek
22:00-23:00

Fortepian to nie wszystko--Grzegorz Telega

Fortepian to nie wszystkoGrzegorz Telega

autoreklama fortepiantoniewszystko audycjewww
"Fortepian to nie wszystko" ponieważ, co oczywiste, są też skrzypce, saksofon, perkusja, kontrabas i wiele innych instrumentów w rękach niezwykle interesujących postaci polskiej sceny jazzowej. Wokalistki, wokaliści? Naturalnie, mają do powiedzenia nie mniej niż instrumentaliści. Jest to jednak audycja nie tylko o muzyce gdyż artyści mają wiele ciekawych, wręcz zaskakujących pasji. Autor nie stroni od pytań o plany wydawnicze i koncertowe. Ilustracją muzyczną do wywiadów są utwory w wykonaniu, a najczęściej też autorstwa zapraszanych gości. Przywilejem bohatera każdego wywiadu jest zaprezentowanie jednej kompozycji swojego muzycznego idola.

O autorze:
Absolwent archeologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Wielki miłośnik jazzu (zwłaszcza w polskim wydaniu) i Krakowa, w którym mieszka od 30 lat. Stały bywalec najważniejszych jazzowych klubów stolicy Małopolski. Od kilkunastu lat krzewiciel zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym jako współwłaściciel i menadżer Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara. Ma na swoim koncie niemal dwadzieścia lat doświadczeń związanych z różnymi dyscyplinami sportów motorowych. W przypływach mieszanki weny, brawury i bezczelności zdarza mu się składać rymy o miłości, Krakowie, a nawet jazzie.

Czas emisji

Poniedziałek
15:30-16:30

E-mail
redakcja.krakow@radiojazz.fm
Input-Output-Putput--DJ Guiddo

Input-Output-PutputDJ Guiddo

autoreklama inputoutputputput audycjewww

Audycja Tomasza Świtały (DJ Guiddo), którą prowadzi już od 2005 roku, jest przede wszystkim odwzorowaniem gustu muzycznego jej autora (muzyka i producenta mieszkającego obecnie w Chinach), jego fascynacji jazzem interpretowanym na wielu polach przez twórców odmiennych gatunków. Można w niej usłyszeć dużo nu-jazzu, funku, broken-beatu i innych czerpiących z jazzu kierunków. Audycja ma formę godzinnego didżejskiego mixu.

O autorze:
Tomasz Guiddo –

Czas emisji

środa
18:00-19:00

E-mail
tomasz@guiddo.com
Jazz Club Dworek i okolice--Bogdan Chmura & Wojciech Prażuch

Jazz Club Dworek i okoliceBogdan Chmura & Wojciech Prażuch

autoreklama jazzclubdworekiokolice audycjewww
„Jazz Club Dworek i okolice” to opowieść o jazzie w Dworku Białoprądnickim, ważnym ośrodku na kulturalnej mapie Krakowa, gdzie na przełomie lat 70. i 80. działał klub jazzowy. Narrację tej historii nakręcają archiwalne i nigdzie nie publikowane fotografie z koncertów, a całość ilustrują nagrania czołowych polskich artystów, którzy tam występowali.

O autorach:
Bogdan Chmura - ukończył muzykologię na Uniwersytecie Jagiellońskim, współpracuje z Polskim Wydawnictwem Muzycznym, magazynami „Jazz Forum” i „Hi-Fi i Muzyka” oraz Warner Music Poland i Anaklasis. Publikował m.in. w „Tygodniku Powszechnym” i „Dzienniku Polskim”. Laureat Grand Prix Melomani 2013 w kategorii „krytyk-dziennikarz”.

Wojciech Prażuch
– niepraktykujący teatrolog, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od dwudziestu ośmiu lat zawodowo i emocjonalnie związany z Dworkiem Białoprądnickim w Krakowie. Uzależniony od samotnych podróży w kierunkach raczej nieoczywistych. Świat ogląda często przez szkła obiektywów, zapisując go na karcie swojej lustrzanki. Zakochany w twórczości Franka Zappy, pochłania muzę na śniadanie, obiad i kolację – bywa, że i na podkurek.



Czas emisji

Piątek
09:30-10:00

E-mail
redakcja.krakow@radiojazz.fm
Jazz Czyli Blues --Piotr Łukasiewicz

Jazz Czyli Blues Piotr Łukasiewicz

autoreklama jazzczyliblues nowy audycjewww

Jazz Czyli Blues to audycja z założenia małooczywista jeśli chodzi o gatunki prezentowanej muzyki. Blues jest jedynie punktem wyjścia aby w muzycznych wyprawach przekraczać granice i ramy gatunków. W czasie wspólnie spędzonej godziny zabieram słuchaczy w muzyczne rejony gdzie znikają granice między: jazzem, bluesem, gospel, soul czy funkiem. Dokąd dotrzemy w najbliższej audycji? Sam nie wiem...
facebook.com/jazzczyliblues/

O autorze:
Piotr Łukasiewicz – entuzjasta bluesa i  gatunków pokrewnych. Przez wiele lat aktywnie zaangażowany w życie muzyczne jako organizator cyklu koncertowego Warsaw Blues Night oraz członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Bluesowego. Ma też na koncie publikacje w magazynach Twój Blues i Jazzpress.

Czas emisji

środa
19:00-20:00
Podcasty z Audycji >

E-mail
piotr.lukasiewicz@radiojazz.fm
Jazz Dla Ludzi--Mariusz Bogdanowicz

Jazz Dla LudziMariusz Bogdanowicz

autoreklama jazzdlaludzi1 audycjewww

Jazz Dla Ludzi to kontynuacja emitowanej na antenie Jazz Radia i RadiaJAZZ.FM od 2004 roku Jazz Travels. Będę prezentował moje muzyczne pasje i fascynacje. Chcę dzielić się moimi refleksjami na temat muzyki, nie koniecznie wyłącznie jazzowej. Będę kontynuował przybliżanie słuchaczom tajników muzycznych zawiłości.
Podobnie jak w swojej działalności jako lider i kompozytor, tutaj też dbam o komunikatywność muzyki. Jako muzyk jazzowy jestem żywotnie zainteresowany popularyzacją tego gatunku. Szczególne miejsce poświęcam muzyce polskiej i spotkaniom z moimi przyjaciółmi i kolegami – naszymi najwybitniejszymi jazzmanami. Do tej pory gośćmi Jazz Travels byli między innymi Włodzimierz Nahorny, Zbigniew Namysłowski, Włodek Pawlik, Krzysztof Ścierański, Maciej Sikała, Sławek Jaskułke, Sławomir Kulpowicz, Wojciech Majewski, Piotr Schmidt, Sebastian Frankiewicz. Nazwa audycji nie oznacza, że będzie w niej wyłącznie mainstream. Muzyka nowoczesna, twórcza i kreatywna też, a może raczej powinna, być dla ludzi.

O autorze:
Mariusz Bogdanowicz – ur. 29.06.1960, kontrabasista, kompozytor, lider, producent, wydawca, publicysta i pedagog. Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Ma w swoim dorobku trzy autorskie płyty – "Back to the Bass" (1995), "Confiteor Song" (2001), "Syntonia" (2013). Jest kompozytorem muzyki teatralnej i filmowej – "Maskarada" (1991), "Emigranci" (2009), "Idź w noc Margot" (2010), "Żyd" (2012), "Cudowna lampa Aladyna" (2014). W 1991 roku sformował swój pierwszy zespół. Zespoły Mariusza Bogdanowicza grają kompozycje leadera. Jest to muzyka o wyeksponowanej melodyce, dużej przestrzeni i silnym ładunku emocjonalnym.

Czas emisji

środa
21:00-23:00
Podcasty z Audycji >

E-mail
bogdanowicz@confiteor.art.pl
Jazz do tańca--Witold Busz

Jazz do tańcaWitold Busz

autoreklama jazzdotanca audycjewww

W audycjach będę chciał pokazać słuchaczom, że jazz grano również przed czasami Parkera, Davisa czy Monka – że istnieje jazz, który dzięki swojej rytmiczności, ekspresywności a jednocześnie i melodyjności był i jest znakomitą muzyką do tańca, zabawy czy słuchania z kołysaniem się i tupaniem do rytmu, a muzyka ta dociera również do młodych. Dowodem tego może być istnienie grup ludzi spotykających się w celu potańczenia przy niej i opanowania odpowiednich kroków tanecznych. Będę starał się również pokazać, że jazz lekki, łatwy i przyjemny grywają obecnie również muzycy, którzy znani są głównie ze swych ambitniejszych dokonań.

O autorze:
Witold Busz –

 

Czas emisji

poniedziałek
18:00-19:00
Podcasty z Audycji >

E-mail
witold.busz@radiojazz.fm
Jazz dobry bardzo--Redakcja RadioJAZZ.FM Kraków

Jazz dobry bardzoRedakcja RadioJAZZ.FM Kraków

autoreklama jazzdobrybardzo audycjewww
Informacje krakowskie, zapowiedzi wydarzeń, a oprócz tego jazz na przebudzenie, a w środy również „Kartka z kalendarza”, czyli ważne daty w jazzowym kalendarzu.

O autorach:
Maciej Trifonidis – kompozytor, multiinstrumentalista, producent muzyczny, pisarz, wydawca, animator kultury i jak się właśnie okazało... redaktor. Założyciel i lider zespołów: Acoustic Ethno Orchestra, TRIFONIDIS ORCHESTRA, 3275 kg ORCHESTRA, Tricphonix, Trifonidis POLIN Projekt, Trifonidis ‘Motion Pictures’ Project, 15 cm above the ground, oraz zespołów/orkiestr warsztatowych, edukacyjnych. Współtwórca formacji Horny Trees. Właściciel wydawnictwa SlowdownRecords. Na muzykę Trifonidisa wpływ ma wiele czynników, między innymi fascynacja muzyką etniczną i instrumentami ludowymi, dzieciństwo spędzone w Afryce Północnej (Tripolis, Libia), w środowisku multikulturowym, tworzonym przez obywateli Turcji, Pakistanu, Indii, Bangladeszu, Korei, Wietnamu, Algierii, Tunezji, Sudanu, liczne podróże oraz polsko-greckie korzenie. Zetknięcie z tą wielokulturowością jest wyczuwalne w kompozycjach, melodyce oraz sposobie gry. Aktualnie Trifonidis uczestniczy i współtworzy wiele projektów o charakterze muzycznym, interdyscyplinarnym i edukacyjnym.

Grzegorz
Telega – Absolwent archeologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Wielki miłośnik jazzu (zwłaszcza w polskim wydaniu) i Krakowa, w którym mieszka od 30 lat. Stały bywalec najważniejszych jazzowych klubów stolicy Małopolski. Od kilkunastu lat krzewiciel zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym jako współwłaściciel i menadżer Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara. Ma na swoim koncie niemal dwadzieścia lat doświadczeń związanych z różnymi dyscyplinami sportów motorowych. W przypływach mieszanki weny, brawury i bezczelności zdarza mu się składać rymy o miłości, Krakowie, a nawet jazzie.

Jakub Gucik – wiolonczelista, kompozytor, animator, muzyczny gaduła. Przez radiowy mikrofon po raz pierwszy przemówił w 2017 roku i polubił tę formę ekspresji. Interesuje się jazzem, muzyką współczesną, improwizowaną i konkretną oraz turystyką pieszą, wodną i rowerową. Wiolonczelista zespołów Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble i IPT Wójciński/Bańdur/Gucik.


Mery Zimny - dziennikarka muzyczna z powołania. Choć nie studiowała dziennikarstwa – ukończyła historię i kulturę współczesną na UJ-cie – zajmuje się nim od czasów studenckich. Od 2012 roku związana z redakcją magazynu JazzPRESS. O jazzie pisze również dla Jazz Forum. Publikowała także m.in. w: Gazecie Magnetofonowej, Ruchu Muzycznym, Magazynie Lizard. Z radiem związana od 2018 roku, kiedy zaczęła prowadzić autorską audycję poświęconą jazzowi i muzyce improwizowanej w Off Radiu Kraków („Zimna płyta”). Jej pasją jest przeprowadzanie wywiadów z ciekawymi ludźmi, nie tylko jazzmanami. Rozmawiała m.in. z: Zygmuntem Krauze, Pawłem Mykietynem, Alkiem Nowakiem, Adamem Strugiem, Marią Pomianowską czy Tomaszem Górnickim. Noce spędza na koncertach i odsłuchach płyt, nie tylko jazzowych. Z muzyką związana od dziecka. W średniej szkole muzycznej porzuciła gitarę klasyczną, by uczyć się gry na gitarze flamenco. Poza muzyką interesuje się różnymi aspektami wielokulturowości. Aktualnie członkini stowarzyszenie Wielokulturowy Kraków, w ramach którego współtworzyła m.in. fotoreportaż „Mój, Twój, Nasz. Oblicza Krakowa” oraz wielokulturowe podcasty. Fanka kontrastów i sztuki (w tym muzyki), która stawia wyzwania.

Czas emisji

– Poniedziałek – 09:00-09:30; 15:15–15:30
– Środa – 09:00–10:00
– Piątek – 09:00–10:00

E-mail
redakcja.krakow@radiojazz.fm
Jazz i muzyka Świata--MeryZimny & Maciej Trifonidis

Jazz i muzyka ŚwiataMeryZimny & Maciej Trifonidis

autoreklama jazzimuzykaswiata audycjewww
Autorzy prezentować będą wybór muzyki, która powstaje na peryferiach jazzu i tzw. world music. Będą to często dalekie wyprawy i muzyczne podróże do ciekawych, mniej znanych miejsc.

O autorach:

Mery Zimny - dziennikarka muzyczna z powołania. Choć nie studiowała dziennikarstwa – ukończyła historię i kulturę współczesną na UJ-cie – zajmuje się nim od czasów studenckich. Od 2012 roku związana z redakcją magazynu JazzPRESS. O jazzie pisze również dla Jazz Forum. Publikowała także m.in. w: Gazecie Magnetofonowej, Ruchu Muzycznym, Magazynie Lizard. Z radiem związana od 2018 roku, kiedy zaczęła prowadzić autorską audycję poświęconą jazzowi i muzyce improwizowanej w Off Radiu Kraków („Zimna płyta”). Jej pasją jest przeprowadzanie wywiadów z ciekawymi ludźmi, nie tylko jazzmanami. Rozmawiała m.in. z: Zygmuntem Krauze, Pawłem Mykietynem, Alkiem Nowakiem, Adamem Strugiem, Marią Pomianowską czy Tomaszem Górnickim. Noce spędza na koncertach i odsłuchach płyt, nie tylko jazzowych. Z muzyką związana od dziecka. W średniej szkole muzycznej porzuciła gitarę klasyczną, by uczyć się gry na gitarze flamenco. Poza muzyką interesuje się różnymi aspektami wielokulturowości. Aktualnie członkini stowarzyszenie Wielokulturowy Kraków, w ramach którego współtworzyła m.in. fotoreportaż „Mój, Twój, Nasz. Oblicza Krakowa” oraz wielokulturowe podcasty. Fanka kontrastów i sztuki (w tym muzyki), która stawia wyzwania.


Maciej Trifonidis – kompozytor, multiinstrumentalista, producent muzyczny, pisarz, wydawca, animator kultury i jak się właśnie okazało... redaktor. Założyciel i lider zespołów: Acoustic Ethno Orchestra, TRIFONIDIS ORCHESTRA, 3275 kg ORCHESTRA, Tricphonix, Trifonidis POLIN Projekt, Trifonidis ‘Motion Pictures’ Project, 15 cm above the ground, oraz zespołów/orkiestr warsztatowych, edukacyjnych. Współtwórca formacji Horny Trees. Właściciel wydawnictwa SlowdownRecords. Na muzykę Trifonidisa wpływ ma wiele czynników, między innymi fascynacja muzyką etniczną i instrumentami ludowymi, dzieciństwo spędzone w Afryce Północnej (Tripolis, Libia), w środowisku multikulturowym, tworzonym przez obywateli Turcji, Pakistanu, Indii, Bangladeszu, Korei, Wietnamu, Algierii, Tunezji, Sudanu, liczne podróże oraz polsko-greckie korzenie. Zetknięcie z tą wielokulturowością jest wyczuwalne w kompozycjach, melodyce oraz sposobie gry. Aktualnie Trifonidis uczestniczy i współtworzy wiele projektów o charakterze muzycznym, interdyscyplinarnym i edukacyjnym.


Czas emisji

Piątek
09:30-10:00

E-mail
redakcja.krakow@radiojazz.fm
Jazz I Nie Jazz--Agnieszka Iwanicka-Szczepaniak

Jazz I Nie JazzAgnieszka Iwanicka-Szczepaniak

autoreklama jazziniejazz audycjewww

Audycja w roli głównej z szeroko pojętą muzyką jazzową,w tle której pojawiają się inspiracje mniej jazzowe.Przenikanie się melodii różnych gatunków i harmonii stanowi jedną, globalną krainę dźwięku.
W tych co piątkowych radiowych spotkaniach pragnę zabrać Państwa w podróż do jazzu tradycyjnego, nowoczesnego, czasem bardziej instrumentalnego, a chwilami bardziej wokalnego.A to wszystko przez piękną drogę  kołyszącego latino, afro jazzu, niekiedy rocka a niekiedy muzyki klasycznej.

O autorce:
Agnieszka Iwanicka-Szczepaniak – Entuzjastka działania twórczego i słowa mówionego.
Jest absolwentką wychowania muzycznego na WSP w Bydgoszczy oraz Społecznej Szkoły Muzycznej II stopnia w Łodzi w klasie fortepianu. Wydała "Scenariusze zajęć z rytmiki dla 3-4 i 5-6 latków". Praca na stanowisku prezentera radiowego pozwala jej na nawiązywanie niebywałej nici porozumienia ze słuchaczami. Swoje zdolności głosowe rozwijała na szkoleniach, pod okiem Beaty Kozikowskiej i Katarzyny Maternowskiej w Studio Melange w Warszawie, a także na lektorskich warsztatach mistrzowskich z prezenterem i lektorem TVP – Maciejem Jabłońskim. Jest trenerem głosu dla chcących mówić świadomie, również w języku angielskim. Z wielką przyjemnością wciela się w rolę konferansjera. Prowadziła eventy dla dużych firm. Od kilku lat jest "gospodynią" największych na świecie targów GasShow, które skupiają sektory związane z paliwem gazowym.
Kocha podróże, muzykę jazzową, rytmy latino. Uwielbia jazdę na nartach zimą, latem kajaki i rozsiewa dookoła dobrą energię. Zaprasza do odwiedzenia swojej strony www.morethanvoice.pl

Czas emisji

piątek
18:00-19:00

E-mail
agnes_iwa@wp.pl
Jazz jest jak przysiady--Maciej Trifonidis

Jazz jest jak przysiadyMaciej Trifonidis

autoreklama jazzjestjakprzysiady audycjewww
Audycja z muzyką na żywo. Maciej Trifonidis i Ryszard Pałka czyli „sekcja gimnastyczna” RadioJAZZ.FM. Kraków, zapraszają gości audycji i słuchaczy na jazzową przebieżkę, jazzowe przysiady i jazzowe pompki - czyli rozmowy o muzyce, o jazzie, instrumentach, sporcie, istocie ćwiczeń zarówno tych stricte muzycznych, jak i sportowych, analogiach pomiędzy muzyką a sportem, mitach i stereotypach w postrzeganiu muzyków. W drugiej części audycji sekcja gimnastyczna i zaproszeni goście wykonają serię muzycznych wygibasów, a wszystko to w duchu starego dobrego funku.

O autorach:
Maciej Trifonidis – kompozytor, multiinstrumentalista, producent muzyczny, pisarz, wydawca, animator kultury i jak się właśnie okazało... redaktor. Założyciel i lider zespołów: Acoustic Ethno Orchestra, TRIFONIDIS ORCHESTRA, 3275 kg ORCHESTRA, Tricphonix, Trifonidis POLIN Projekt, Trifonidis ‘Motion Pictures’ Project, 15 cm above the ground, oraz zespołów/orkiestr warsztatowych, edukacyjnych. Współtwórca formacji Horny Trees. Właściciel wydawnictwa SlowdownRecords. Na muzykę Trifonidisa wpływ ma wiele czynników, między innymi fascynacja muzyką etniczną i instrumentami ludowymi, dzieciństwo spędzone w Afryce Północnej (Tripolis, Libia), w środowisku multikulturowym, tworzonym przez obywateli Turcji, Pakistanu, Indii, Bangladeszu, Korei, Wietnamu, Algierii, Tunezji, Sudanu, liczne podróże oraz polsko-greckie korzenie. Zetknięcie z tą wielokulturowością jest wyczuwalne w kompozycjach, melodyce oraz sposobie gry. Aktualnie Trifonidis uczestniczy i współtworzy wiele projektów o charakterze muzycznym, interdyscyplinarnym i edukacyjnym.

Czas emisji

Poniedziałek
10:00-10:30

E-mail
redakcja.krakow@radiojazz.fm
Jazz Kameralny--Piotr Wickowski

Jazz KameralnyPiotr Wickowski

autoreklama jazzkameralny audycjewww

Jedyna w polskich mediach audycja wyspecjalizowania w prezentowaniu nagrań małych składów jazzowych, która przetrwała jeszcze z czasów, kiedy Radio Jazz rozprzestrzeniało się za pomocą fal radiowych. Akordeon solo, puzon tylko z wokalem, dwa kontrabasy, wyłącznie dwa fortepiany lub cztery saksofony – coś dla każdego, kto nie boi się nietypowych zestawień instrumentalnych ale również dla takich, którzy nie nudzą się słuchając tysięcznej wersji składu fortepian + kontrabas + perkusja lub klasycznych kwartetów na czele z saksofonistą albo pianistów solo. Czasami - dla odmiany - wycieczki w rejony innych gatunków muzycznych. Autor audycji chętnie przyjmuje nadsyłane drogą mailową sugestie tematów oraz konkretnych utworów czy wykonań niezbędnych do wyemitowania.

O autorze:
Piotr Wickowski –

Czas emisji

poniedziałek
19:00-20:00
Podcasty z Audycji >

E-mail
kameralny@radiojazz.fm
JazzMovie--Andrzej Winiszewski

JazzMovieAndrzej Winiszewski

autoreklama jazzmovie audycjewww

Audycja o jazzie i filmie, o jazzie w kinie i jazzowej filmografii, o jazzowej piosence od Broadway'u po Hollywood, o jazzowych artystach i filmowych gwiazdach, o swingowych czasach, wielkich swingowych orkiestrach i jazzowych filmowych widowiskach… To wreszcie audycja o historii polskiego jazzu opowiadana ruchomymi obrazami i o polskich jazzmanach, bez których polskie wczesne kino byłoby takie ubogie...

O autorze:
Andrzej Winiszewski – od lat próbuje przekonywać, że bez filmu i jego historii, jazz nie byłby taki jakim go znamy, bez filmu nie wiedzielibyśmy połowy tego, co o jazzie wiemy a o wielu artystach być może świat jazzu bez filmu w ogóle by nie usłyszał. Film tworzył i rujnował jazzowe kariery, przynosił prawdziwe fortuny ale też bez litości zsyłał jazzowe gwiazdy w otchłań zapomnienia… O tym wszystkim pisze w JazzPressie i opowiada w RadioJAZZ.FM... może w końcu świat da się przekonać...

Czas emisji

wtorek 12.30-13.00
Podcasty z Audycji >

E-mail
winisz@wp.pl
Kalendarium koncertowe--Dominika Naborowska

Kalendarium koncertoweDominika Naborowska

autoreklama kalendariumkoncertowe audycjewww
Codzienna, szybka, bo 15 minutowa, dawka informacji kulturalnych, zaproszeń na nadchodzące wydarzenia – muzyczne i okołomuzyczne – koncerty, festiwale, wystawy. Serwis powstaje przy współpracy JazzPRESS.pl

O autorce:
Dominika Naborowska – sekretarz Redakcji RadioJAZZ.FM, głos Kalendarium Koncertowego, serwisu "Co słychać w RadioJAZZ.FM".


Czas emisji

Poniedziałek-piątek
11:00 i 17:00
Sobota-niedziela
09:00

Kanon Jazzu--Rafał Garszczyński

Kanon JazzuRafał Garszczyński

autoreklama kanonjazzu audycjewww

Kanon Jazzu to sprawa poważna. W audycje prezentuję albumy ważne dla historii muzyki improwizowanej, te oczywiste, jak i zapomniane nagrania, które warto przypomnieć. Ponad 300 opisanych albumów to już niezła kolekcja. Znam słuchaczy, którzy co tydzień szykują kieszonkowe na kolejny album do kolekcji. Niektóre kupić łatwo, inne są niemal niemożliwe do zdobycia. Warto jednak próbować. Jazz to niezwykle różnorodna muzyka. Warto poszerzać horyzonty. W Kanonie Jazzu jest miejsce dla swingu z lat trzydziestych i fusion z siedemdziesiątych. Żelazną regułą jest 20-letnia karencja od nagrania muzyki do jej ewentualnej prezentacji w tym cyklu. Na nowości jest miejsce w innych naszych audycjach. Każdej audycji (co tydzień 5 nowych odcinków prezentujących jeden album) towarzyszy felieton umieszczony na stronie https://jazzpress.pl/kanon-jazzu. Kanon Jazzu to mój autorski format, na antenie od września 2011 roku.

O autorze:
Rafał Garszczyński – Nałogowy słuchacz muzyki, niekoniecznie jazzowej, choć w większości improwizowanej. Autor jednego z najstarszych jazzowych blogów w Polsce (od 2010 roku) zawierającego tysiące recenzji płyt i relacji z koncertów. Sam nie gra, dzięki temu muzyka jest piękniejsza. Wieczór bez przynajmniej jednego dobrego albumu uważa za stracony. Kiedy może, sięga po płyty analogowe, które uważa za lepsze. Pamięta czasy, kiedy innych nie było. Niektórzy mówią, że za często sięga po Pata Martino, Jeffa Becka i że bez sensu jest wydawać fortunę, żeby zobaczyć po raz czterdziesty na żywo Bruce’a Springsteena. Tak mówią tylko ci, którzy nie widzieli go choć raz.

Czas emisji

poniedziałek-piątek 
14:45-15:15

E-mail
rafal@radiojazz.fm
Kolory Materii--Marek Szerszenowicz

Kolory MateriiMarek Szerszenowicz

autoreklama kolorymaterii audycjewww

Kolory kreuje wyobraźnia. Wyobraźnia wchodzi do gry tym intensywniej, im mniej oczywista jest materia dźwiękowa. Muzyka często bywa nietknięta dosłownością. Jazz kreatywny, awangardowy, free jazz, swobodna improwizacja to obszary muzyczne, które będziemy wspólnie odwiedzać najczęściej. Zapraszamy nienasyconych konsumentów muzyki do cotygodniowej gry z własną wyobraźnią. Do gry w kolory i w emocje.
facebook.com/KoloryMaterii/

O autorze:
Marek Szerszenowicz – zawodowo: "bankster", rekreacyjnie: golfista, emocjonalnie: nienasycony pożeracz muzyki. Urodził się w tym samym dniu, w którym Coleman Hawkins nagrał płytę "Soul" więc musiało stać się to, co się stało. Tysiące płyt nie mieszczą się już w domu, ale za to jest w czym wybierać do kolejnych Kolorów Materii. Audycja urodziła się w grudniu 2016 r. i po prostu cierpliwie próbuje zgłębić fenomen najwspanialszego sposobu wymiany pozytywnych emocji – jazzu.

Czas emisji

wtorek
19:00-20:00
Podcasty z Audycji >

E-mail
marek@szerszenowicz.com
Kuchnia fusion--Jakub Gucik

Kuchnia fusionJakub Gucik

autoreklama kuchniafusion audycjewww
Cotygodniowa porcja muzyki improwizowanej i współczesnej. Najwyższej jakości tradycyjne składniki przygotowane według najnowszych receptur z różnych stron świata. Szeroka gama smaków, aromatów, faktur i kolorów od Weberna do Brotzmanna, od Krakowa do Tokio.

O autorze:
Jakub Gucik wiolonczelista, kompozytor, animator, muzyczny gaduła. Przez radiowy mikrofon po raz pierwszy przemówił w 2017 roku i polubił tę formę ekspresji. Interesuje się jazzem, muzyką współczesną, improwizowaną i konkretną oraz turystyką pieszą, wodną i rowerową. Wiolonczelista zespołów Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble i IPT Wójciński/Bańdur/Gucik.


Czas emisji

Niedziela
21:00-22:00

E-mail
redakcja.krakow@radiojazz.fm
Pasmo Dzienne JazzPRESSjonizm--Piotr Wickowski

Pasmo Dzienne JazzPRESSjonizmPiotr Wickowski

autoreklama jazzpressjonizm audycjewww

Dźwiękowe oblicze magazynu JazzPRESS. W audycji dużo muzyki, o której możecie przeczytać w aktualnym numerze oraz spotkania z naszymi autorami. Bohaterowie naszych rozmów dostaną szanse na dopowiedzenie do nich nowych refleksji, na żywo, przed radiowymi mikrofonami. Czasem będzie też sięganie do numerów archiwalnych.

W ramach pasma:
13:30-14:00 – Środek Bluesa – audycja Ayi Al Azab (środy)
13:30-14:00 – DTB Live – audycja Adama Tkaczyka (piątki)
14:45-15:15 – Kanon Jazzu – audycja Rafała Garszczyńskiego

O autorze:
Piotr Wickowski –

Czas emisji

poniedziałek-piątek 
13:00-15:00

E-mail
jazzpress@radiojazz.fm
Peryferia Jazzu--Kuba Bąk

Peryferia JazzuKuba Bąk

autoreklama peryferiajazzu audycjewww

Zabieram Was w miejsca tak odległe od klasycznych brzmień jazzowych, że śmiało można powiedzieć iż są to... Peryferia Jazzu. Wszelkie brzmienia spowinowacone – od nu-jazzu, acid jazzu, funky jazzu – po nuty z kategorii electro-soul, downtempo, chillout, psychochill, ambient oraz esperymentalne brzmienia przestrzeni Isao Tomity, to wachlarz dzwięków będący barwną ilustracją na Peryferiach Jazzu. W trakcie tej poniedziałkowej godziny często odwiedzam wytwórnie zależne i te mniej zależne. Goszczę często w Niinja Tune i Sonar Kollektiv... ale też szukam tych miejsc, gdzie ucho zwykłego śmiertelnika dociera bardzo rzadko.
facebook.com/peryferiajazzu/

O autorze:
Kuba Bąk – do dreamteamu RadioJAZZ.FM dołączył 5 lat temu z audycją Peryferia Jazzu. Entuzjasta jazzu, ale chyba bardziej brzmień spowinowaconych, dlatego też od dwóch lat prowadzi audycję Peryferia Jazzu. Uczestnik koncertów, których recenzję czasem przelewa na łamy JazzPRESSu. Wzrost 181 cm, zawodowo tworzy obiekty 3D do symulatorów wojskowych. Kibic Arsenalu.

Czas emisji

poniedziałek
20:00-21:00

E-mail
kuba@radiojazz.fm
Pod Prąd--Cezary Ścibiorski

Pod PrądCezary Ścibiorski

autoreklama podprad audycjewww

Pojawienie się instrumentów elektrycznych nastąpiło około pół wieku po powstaniu muzyki jazzowej i na trwałe zmieniło jej oblicze. Można powiedzieć, że podpięcie wzmacniaczy pod prąd dało impuls i możliwość radykalnej zmiany. Słowniki języka polskiego podają dla "Pod Prąd" dwa główne znaczenia: dosłowne – "płynąć w kierunku przeciwnym do nurtu rzeki" oraz przenośne – "przeciwstawiać się panującym zwyczajom, poglądom itp., opierać się czemuś". W pierwszym znaczeniu warto pójść pod prąd czasu i przyjrzeć się historii, jak toczyły się drogi rozwoju muzyków tworzących, lub uczestniczących w tworzeniu jazzu elektrycznego, skąd brali inspiracje. Wszakże zmiana nie wzięła się znikąd. Drugie znaczenie opisuje audycje, które będą łamać stereotypy - Jazz i muzyka klasyczna? Dlaczego nie? Nietypowe instrumenty? Oczywiście. Inne rodzaje muzyki, niekiedy trudne do sklasyfikowania? Jak najbardziej. Czyli – w audycji znajdzie się muzyka fusion, ale i be-bop. Jazz głównego nurtu, ale również muzyka świata. Jazz, ale i rock, muzyka klasyczna, a także elektroniczna.
facebook.com/AudycjaPodPrad/

O autorze:
Cezary Ścibiorski – Z pasji meloman, z zawodu lekarz. Przygodę z muzyką zacząłem od Beatlesów (którym pozostałem wierny). Potem przyszedł rock, który zaprowadził prosto do jazzu. Centralnym punktem zainteresowań jest Miles Davis, niemniej spectrum obejmuje całą przebytą dotąd drogę i dalej, aż do muzyki klasycznej z awangardową współczesną włącznie. W ogóle trudno muzykę dzielić na gatunki, muzyka jest tylko dobra i zła. Tą pierwszą staram się prezentować co czwartek.

 

Czas emisji

czwartek
19:00-20:00
Podcasty z Audycji >

E-mail
cezary.scibiorski@wp.pl
Poranek RadioJAZZ.FM Kraków--Redakcja RadioJAZZ.FM Kraków

Poranek RadioJAZZ.FM KrakówRedakcja RadioJAZZ.FM Kraków

autoreklama poranekrj audycjewww
Ideą poranku w RadioJAZZ.FM Kraków jest przyglądanie się temu, co aktualnie dzieje się na krakowskiej, ale tez polskiej scenie jazzowej i improwizowanej – nowe wydawnictwa, ważne płyty, ciekawe inicjatywy. Często w audycji tej uczestniczyć będą zaproszeni goście.

O autorach:
Maciej Trifonidis – kompozytor, multiinstrumentalista, producent muzyczny, pisarz, wydawca, animator kultury i jak się właśnie okazało... redaktor. Założyciel i lider zespołów: Acoustic Ethno Orchestra, TRIFONIDIS ORCHESTRA, 3275 kg ORCHESTRA, Tricphonix, Trifonidis POLIN Projekt, Trifonidis ‘Motion Pictures’ Project, 15 cm above the ground, oraz zespołów/orkiestr warsztatowych, edukacyjnych. Współtwórca formacji Horny Trees. Właściciel wydawnictwa SlowdownRecords. Na muzykę Trifonidisa wpływ ma wiele czynników, między innymi fascynacja muzyką etniczną i instrumentami ludowymi, dzieciństwo spędzone w Afryce Północnej (Tripolis, Libia), w środowisku multikulturowym, tworzonym przez obywateli Turcji, Pakistanu, Indii, Bangladeszu, Korei, Wietnamu, Algierii, Tunezji, Sudanu, liczne podróże oraz polsko-greckie korzenie. Zetknięcie z tą wielokulturowością jest wyczuwalne w kompozycjach, melodyce oraz sposobie gry. Aktualnie Trifonidis uczestniczy i współtworzy wiele projektów o charakterze muzycznym, interdyscyplinarnym i edukacyjnym.

Grzegorz
Telega – Absolwent archeologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Wielki miłośnik jazzu (zwłaszcza w polskim wydaniu) i Krakowa, w którym mieszka od 30 lat. Stały bywalec najważniejszych jazzowych klubów stolicy Małopolski. Od kilkunastu lat krzewiciel zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym jako współwłaściciel i menadżer Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara. Ma na swoim koncie niemal dwadzieścia lat doświadczeń związanych z różnymi dyscyplinami sportów motorowych. W przypływach mieszanki weny, brawury i bezczelności zdarza mu się składać rymy o miłości, Krakowie, a nawet jazzie.

Jakub Gucik – wiolonczelista, kompozytor, animator, muzyczny gaduła. Przez radiowy mikrofon po raz pierwszy przemówił w 2017 roku i polubił tę formę ekspresji. Interesuje się jazzem, muzyką współczesną, improwizowaną i konkretną oraz turystyką pieszą, wodną i rowerową. Wiolonczelista zespołów Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble i IPT Wójciński/Bańdur/Gucik.


Mery Zimny - dziennikarka muzyczna z powołania. Choć nie studiowała dziennikarstwa – ukończyła historię i kulturę współczesną na UJ-cie – zajmuje się nim od czasów studenckich. Od 2012 roku związana z redakcją magazynu JazzPRESS. O jazzie pisze również dla Jazz Forum. Publikowała także m.in. w: Gazecie Magnetofonowej, Ruchu Muzycznym, Magazynie Lizard. Z radiem związana od 2018 roku, kiedy zaczęła prowadzić autorską audycję poświęconą jazzowi i muzyce improwizowanej w Off Radiu Kraków („Zimna płyta”). Jej pasją jest przeprowadzanie wywiadów z ciekawymi ludźmi, nie tylko jazzmanami. Rozmawiała m.in. z: Zygmuntem Krauze, Pawłem Mykietynem, Alkiem Nowakiem, Adamem Strugiem, Marią Pomianowską czy Tomaszem Górnickim. Noce spędza na koncertach i odsłuchach płyt, nie tylko jazzowych. Z muzyką związana od dziecka. W średniej szkole muzycznej porzuciła gitarę klasyczną, by uczyć się gry na gitarze flamenco. Poza muzyką interesuje się różnymi aspektami wielokulturowości. Aktualnie członkini stowarzyszenie Wielokulturowy Kraków, w ramach którego współtworzyła m.in. fotoreportaż „Mój, Twój, Nasz. Oblicza Krakowa” oraz wielokulturowe podcasty. Fanka kontrastów i sztuki (w tym muzyki), która stawia wyzwania.

Czas emisji

Poniedziałek
09:30-10:00

E-mail
redakcja.krakow@radiojazz.fm
Przerwa Na Bluesa--Aya Al Azab

Przerwa Na BluesaAya Al Azab

autoreklama przerwanabluesa audycjewww
Przerwa na Bluesa to 15-minutowy przerywnik pasma dziennego JazzPRESSjonizmu. W tym czasie Aya Al Azab zaprezentuje nowinki ze świata bluesa oraz krótką zapowiedź nadchodzącej o godz. 20:00 audycji Środek Bluesa. Jednym słowem bluesa w trakcie audycji JazzPRESSjonizm Piotra Wickowskiego nie zabraknie!

O autorce:
Aya Al Azab – związana z miesięcznikiem JazzPRESS od 2012 roku. Autorka wywiadów, recenzji i bluesowych artykułów, publikowanych na łamach JazzPRESS i kwartalnika Twój Blues. Absolwentka Muzykologii oraz Edytorstwa, obroniła prace dyplomowe z zakresu historii bluesa i działalności muzycznej Afroamerykanów. Obszar jej badań i zainteresowań odzwierciedla pierwsza autorska audycja Środek Bluesa.

Czas emisji

środa
13:30-13:45

E-mail
aya.alazab@radiojazz.fm
Płyta Tygodnia--Rafał Garszczyński

Płyta TygodniaRafał Garszczyński

autoreklama plytatygodnia audycjewww

Płyty warte poznania i posłuchania, artyści znani bardzo, lub zupełnie nieznani. Nagrania polskie i zagraniczne, najczęściej bardzo jazzowe. Zawsze warte tego, żeby zamiast kolejnego obiadu w restauracji kupić płytę i mieć ją już na zawsze. Z pewnością cykl niekompletny, bowiem na świecie powstaje więcej niż jedna wybitna płyta na tydzień, jednak nie sposób sprawdzić wszystkie. Te prezentowane w Płycie Tygodnia są już sprawdzone i rekomendowane. Każdej audycji (co tydzień 5 nowych odcinków prezentujących jeden album) towarzyszy felieton umieszczony na stronie https://jazzpress.pl/plyta-tygodnia. Audycję prowadzę od kwietnia 2011 roku. Sporo dobrych płyt się uzbierało.

O autorze:
Rafał Garszczyński – Nałogowy słuchacz muzyki, niekoniecznie jazzowej, choć w większości improwizowanej. Autor jednego z najstarszych jazzowych blogów w Polsce (od 2010 roku) zawierającego tysiące recenzji płyt i relacji z koncertów. Sam nie gra, dzięki temu muzyka jest piękniejsza. Wieczór bez przynajmniej jednego dobrego albumu uważa za stracony. Kiedy może, sięga po płyty analogowe, które uważa za lepsze. Pamięta czasy, kiedy innych nie było. Niektórzy mówią, że za często sięga po Pata Martino, Jeffa Becka i że bez sensu jest wydawać fortunę, żeby zobaczyć po raz czterdziesty na żywo Bruce’a Springsteena. Tak mówią tylko ci, którzy nie widzieli go choć raz.

Czas emisji

poniedziałek-piątek 
10:45-12:15

E-mail
rafal@radiojazz.fm
Radio Nastrój--Tomasz Tobin

Radio NastrójTomasz Tobin

autoreklama radionastroj audycjewww

Radio Nastrój od 5 lat udowadnia, że muzyka to tlen. A muzyka tworzy Nastrój. Bez granic gatunków, za to eklektycznie, syntetycznie, wytrawnie. Bo Nastrój tak jak muzyka, niejedno imię ma. Dowodzi temu audycja Radio Nastrój w RadioJAZZ.FM.

O autorze:
Tomasz "Tobin" Pałubiński pasją do radia skaził się juz w latach 90/2000, kiedy nagrywał audycje na kasety. Nasłuchiwał różnych rozgłośni w tym Jazz Radia jeszcze w FM. Przez twórców mediów nazywany radiotą, od 5 lat realizuje swoją audycje „Radio Nastrój”. W studio radiowym czuje się najlepiej!

Czas emisji

poniedziałek
21:00-23:00
Podcasty z Audycji >

E-mail
tomasz.tobin@radiojazz.fm

Strona wykorzystuje pliki cookie. Wyraź zgodę lub zmień ustawienia przeglądarki.